Jump to content

General Yuzuru Chat


Recommended Posts

Igor Bobrin spoke about Yuzu a bit in his interview. I will shortly translate his words, but you can google-translate them if you like

https://www.sport-express.ru/figure-skating/reviews/chto-proishodit-s-medvedevoy-kto-vyigraet-olimpiadu-2022-goda-intervyu-igorya-bobrina-1677254/

Spoiler

Ханю у Тутберидзе? Он вряд ли будет ввязываться в авантюру

— Вы работали до Олимпиады в Сочи с Юдзуру Ханю, вокруг которого существует ореол мистики. Каким он вам показался?

— Он несколько раз приезжал в Москву, не говорил тогда по-русски, только слабо по-английски. Но я всегда в его глазах видел отсутствие безразличия, он подъезжал и уже спрашивал взглядом: «Что так, что не так?» Ему всегда хочется сделать больше. Можно сделать 200, 300 прыжков — но потом начинается пофигизм. Человеку надоедает монотонность. Желание для фигуриста — самое важное.

Ханю остается уникальным, такой, как он, появится нескоро. Не все так, как он, умеют любить фигурное катание. ISU думает, как изменить правила, повышать ли возрастной ценз, про артистическую программу — а его программы до сих пор у меня вызывают слезы умиления. Посмотрите на его лицо. Он со своей аскетичностью может даже без движения лица показать много эмоций. Это талант. Если у человека есть потребность не только в техническом, но и в чувственном самовыражении, даже японский спортсмен может нам показать пример того, как надо кататься для зрителя.

— Говорите «даже», потому что эмоциональность не свойственна японской культуре?

— Да, их поведение мы прекрасно увидели по коронавирусной проблеме — они послушные. Если я прихожу тренировать японца, я становлюсь для него гуру, сэнсеем — человеком, который пришел делать добро. Не только в спорте, а в производстве, где угодно. Я никогда не забуду, как во время нашего отъезда из Сочи он позвонил, попросил проехать через их гостиницу. Вышла его команда вместе с руководителем федерации и молча синхронно отвесила поклон. Так трогательно меня никогда не благодарили. Работники отеля были в большем шоке, чем я.

— Почему прекратилось сотрудничество?

— Он уехал в Канаду к Орсеру, там своя команда, свои принципы. Но я вижу, как он в своих программах до сих пор применяет наши с ним наработки.

— В прошлом сезоне, когда Орсер не приехал с Ханю на финал «Гран-при», в соцсетях рассуждали — а не перейти ли ему к Тутберидзе? Получился бы тандем, как думаете? Сема Уно же пытался.

— Японцы — мудрые и осторожные люди, ввязываться в авантюры они не будут. У Ханю прекрасный тренер и команда. Думаю, он нашел свою нишу в этой компании. Вместе с ним ездит его мама, как ангел-хранитель. Он не один, у него много друзей. И у него нет повода переходить, он даже с возрастом всем дает фору. Думаю, его боятся.

Hanyu with Tutberidze. I don't see him taking the risk. 

 

Before the Sochi Olympics you worked with Yuzuru Hanyu, who has a halo of mystique about him, what did you think of him? 

He came several times to Moscow, he didn't speak Russian, and spoke only poor English. But I always saw a complete absence of indifference in his eyes, he always skated up and asked with his glance "What was right and what was wrong?" He always wants to do more. You can do 200, 300 jumps, but then you stop caring. A human being gets tired of monotony. A will and desire is the most important thing for a skater. 

Hanyu remains unique, we won't be getting another such skater soon. Not everyone is capable of loving figure skating the way he does. ISU thinks how to change rules, whether to raise age limit, about the artistic program - and it's his programs which make me cry with emotion and tenderness. Look at his face. While being ascetic, he can show many emotions even without moving his face. That's talent. If a person has a need of exhibiting not only their technical, but also their emotional, sensitive aspect, even a Japanese athlete can be an example of how a skater should skate for the audience watching them. 

 

Are you saying"even' because you think emotionality isn't a feature in Japanese culture? 

- Yes, we saw their behaviour in the coronavirus situation - they are obedient. If I start training a Japanese, I become a guru, a sensei for them - a person who is only going to benefit them. Not only in sport, but in production too, everywhere. I will never forget that when we were leaving Sochi, he rang us, and asked to visit them in the hotel. His whole team along with the head of the federation came out and silently and synchronously bowed to us. I've never been thanked in such a touching manner. The hotel staff were much more shocked than I was. 

 

-Why did you stop collaborating? 

He went over to Canada to Orser, and he has his own team there and their own principles. But I see him using our practices in his programs still. 

 

-Last season when Orser didn't come with Hanyu to the GPF, there were talks in social networks whether he should go over to Tutberidze. Do you think they could work along? Shoma Uno did try, after all. 

The Japanese are wise and cautious, they won't take reckless risks. Hanyu has a great coach and a great team. I think he has found his niche in that company. His mother goes everywhere with him and acts like his guardian angel. He isn't alone, he has many friends. And he has no reason to get to another coach, he even gets better with age and outdoes everyone. I think people fear him. 

Link to comment

That was lovely, and it sounds like he has such warm and great memories of Yuzuru. I especially liked

1 hour ago, Fay said:
  Reveal hidden contents

Ханю у Тутберидзе? Он вряд ли будет ввязываться в авантюру

— Вы работали до Олимпиады в Сочи с Юдзуру Ханю, вокруг которого существует ореол мистики. Каким он вам показался?

— Он несколько раз приезжал в Москву, не говорил тогда по-русски, только слабо по-английски. Но я всегда в его глазах видел отсутствие безразличия, он подъезжал и уже спрашивал взглядом: «Что так, что не так?» Ему всегда хочется сделать больше. Можно сделать 200, 300 прыжков — но потом начинается пофигизм. Человеку надоедает монотонность. Желание для фигуриста — самое важное.

Ханю остается уникальным, такой, как он, появится нескоро. Не все так, как он, умеют любить фигурное катание. ISU думает, как изменить правила, повышать ли возрастной ценз, про артистическую программу — а его программы до сих пор у меня вызывают слезы умиления. Посмотрите на его лицо. Он со своей аскетичностью может даже без движения лица показать много эмоций. Это талант. Если у человека есть потребность не только в техническом, но и в чувственном самовыражении, даже японский спортсмен может нам показать пример того, как надо кататься для зрителя.

— Говорите «даже», потому что эмоциональность не свойственна японской культуре?

— Да, их поведение мы прекрасно увидели по коронавирусной проблеме — они послушные. Если я прихожу тренировать японца, я становлюсь для него гуру, сэнсеем — человеком, который пришел делать добро. Не только в спорте, а в производстве, где угодно. Я никогда не забуду, как во время нашего отъезда из Сочи он позвонил, попросил проехать через их гостиницу. Вышла его команда вместе с руководителем федерации и молча синхронно отвесила поклон. Так трогательно меня никогда не благодарили. Работники отеля были в большем шоке, чем я.

— Почему прекратилось сотрудничество?

— Он уехал в Канаду к Орсеру, там своя команда, свои принципы. Но я вижу, как он в своих программах до сих пор применяет наши с ним наработки.

— В прошлом сезоне, когда Орсер не приехал с Ханю на финал «Гран-при», в соцсетях рассуждали — а не перейти ли ему к Тутберидзе? Получился бы тандем, как думаете? Сема Уно же пытался.

— Японцы — мудрые и осторожные люди, ввязываться в авантюры они не будут. У Ханю прекрасный тренер и команда. Думаю, он нашел свою нишу в этой компании. Вместе с ним ездит его мама, как ангел-хранитель. Он не один, у него много друзей. И у него нет повода переходить, он даже с возрастом всем дает фору. Думаю, его боятся.

... it's his programs which make me cry with emotion and tenderness. Look at his face. While being ascetic, he can show many emotions even without moving his face. That's talent. If a person has a need of exhibiting not only their technical, but also their emotional, sensitive aspect, even a Japanese athlete can be an example of how a skater should skate for the audience watching them.

 

We all agree about the emotions :devilYuzu:

Link to comment
1 hour ago, Fay said:

Igor Bobrin spoke about Yuzu a bit in his interview. I will shortly translate his words, but you can google-translate them if you like

https://www.sport-express.ru/figure-skating/reviews/chto-proishodit-s-medvedevoy-kto-vyigraet-olimpiadu-2022-goda-intervyu-igorya-bobrina-1677254/

  Hide contents

Ханю у Тутберидзе? Он вряд ли будет ввязываться в авантюру

— Вы работали до Олимпиады в Сочи с Юдзуру Ханю, вокруг которого существует ореол мистики. Каким он вам показался?

— Он несколько раз приезжал в Москву, не говорил тогда по-русски, только слабо по-английски. Но я всегда в его глазах видел отсутствие безразличия, он подъезжал и уже спрашивал взглядом: «Что так, что не так?» Ему всегда хочется сделать больше. Можно сделать 200, 300 прыжков — но потом начинается пофигизм. Человеку надоедает монотонность. Желание для фигуриста — самое важное.

Ханю остается уникальным, такой, как он, появится нескоро. Не все так, как он, умеют любить фигурное катание. ISU думает, как изменить правила, повышать ли возрастной ценз, про артистическую программу — а его программы до сих пор у меня вызывают слезы умиления. Посмотрите на его лицо. Он со своей аскетичностью может даже без движения лица показать много эмоций. Это талант. Если у человека есть потребность не только в техническом, но и в чувственном самовыражении, даже японский спортсмен может нам показать пример того, как надо кататься для зрителя.

— Говорите «даже», потому что эмоциональность не свойственна японской культуре?

— Да, их поведение мы прекрасно увидели по коронавирусной проблеме — они послушные. Если я прихожу тренировать японца, я становлюсь для него гуру, сэнсеем — человеком, который пришел делать добро. Не только в спорте, а в производстве, где угодно. Я никогда не забуду, как во время нашего отъезда из Сочи он позвонил, попросил проехать через их гостиницу. Вышла его команда вместе с руководителем федерации и молча синхронно отвесила поклон. Так трогательно меня никогда не благодарили. Работники отеля были в большем шоке, чем я.

— Почему прекратилось сотрудничество?

— Он уехал в Канаду к Орсеру, там своя команда, свои принципы. Но я вижу, как он в своих программах до сих пор применяет наши с ним наработки.

— В прошлом сезоне, когда Орсер не приехал с Ханю на финал «Гран-при», в соцсетях рассуждали — а не перейти ли ему к Тутберидзе? Получился бы тандем, как думаете? Сема Уно же пытался.

— Японцы — мудрые и осторожные люди, ввязываться в авантюры они не будут. У Ханю прекрасный тренер и команда. Думаю, он нашел свою нишу в этой компании. Вместе с ним ездит его мама, как ангел-хранитель. Он не один, у него много друзей. И у него нет повода переходить, он даже с возрастом всем дает фору. Думаю, его боятся.

Hanyu with Tutberidze. I don't see him taking the risk. 

 

Before the Sochi Olympics you worked with Yuzuru Hanyu, who has a halo of mystique about him, what did you think of him? 

He came several times to Moscow, he didn't speak Russian, and spoke only poor English. But I always saw a complete absence of indifference in his eyes, he always skated up and asked with his glance "What was right and what was wrong?" He always wants to do more. You can do 200, 300 jumps, but then you stop caring. A human being gets tired of monotony. A will and desire is the most important thing for a skater. 

Hanyu remains unique, we won't be getting another such skater soon. Not everyone is capable of loving figure skating the way he does. ISU thinks how to change rules, whether to raise age limit, about the artistic program - and it's his programs which make me cry with emotion and tenderness. Look at his face. While being ascetic, he can show many emotions even without moving his face. That's talent. If a person has a need of exhibiting not only their technical, but also their emotional, sensitive aspect, even a Japanese athlete can be an example of how a skater should skate for the audience watching them. 

 

Are you saying"even' because you think emotionality isn't a feature in Japanese culture? 

- Yes, we saw their behaviour in the coronavirus situation - they are obedient. If I start training a Japanese, I become a guru, a sensei for them - a person who is only going to benefit them. Not only in sport, but in production too, everywhere. I will never forget that when we were leaving Sochi, he rang us, and asked to visit them in the hotel. His whole team along with the head of the federation came out and silently and synchronously bowed to us. I've never been thanked in such a touching manner. The hotel staff were much more chocked than I was. 

 

-Why did you stop collaborating? 

He went over to Canada to Orser, and he has his own team there and their own principles. But I see him using our practices in his programs still. 

 

-Last season when Orser didn't come with Hanyu to the GPF, there were talks in social networks whether he should go over to Tutberidze. Do you think they could work along? Shoma Uno did try, after all. 

The Japanese are wise and cautious, they won't take reckless risks. Hanyu has a great coach and a great team. I think he has found his niche in that company. His mother goes everywhere with him and acts like his guardian angel. He isn't alone, he has many friends. And he has no reason to get to another coach, he even gets better with age and outdoes everyone. I think people fear him. 

I must say, even when considering him working for some time with Team Tutberidze and thinking they would go along rather well, I think I never imagined a real switch, indeed he is so well at TCC.

 

As to PPOS, thank you @rockstaryuzu , now I can understand : I am no angel, so at no risk of falling from Heaven (and that's fortunate because I couldn't skate as well as Alena Kostornaya to go back there ;-) ). I can come back to "another man's" pants for "sin" and focus on Yuzuru Hanyu's skating for artistic emotion and inspiration. I don't like Prince that much, but really, this program, what a wonder! Each step seems a masterstroke, yet the whole so coherent, fluid/smooth, looking so easy... and so entertaining.

As a whole I prefer classical music, but Yuzuru Hanyu's two great "Rock" programs, Parisienne Walkways and Let's Go Crazy, are such feats, that I would certainly be very pleased if he had another such short program next season.

 

And, I am sure he's read or heard about PPOS but probably after he had to cease skating this program for independent reasons, so we are not likely to know what he thinks of his most angelic fans' ideas.

Link to comment
6 hours ago, SitTwizzle said:

I don't like Prince that much, but really, this program, what a wonder! Each step seems a masterstroke, yet the whole so coherent, fluid/smooth, looking so easy... and so entertaining

I do like Prince, and personally I've always thought LGC was more Prince than even Prince himself could have done. I don't know what kind of research Yuzu did when he was putting together that program, but he captured the essence of Prince perfectly...right down to the the PPOS, which are exactly like something Prince would have worn early on in his career. Prince was never shy about showing off that kind of thing at all. So I find Yuzu's accomplishment with that program all the more amazing. LGC is, for me, less like 'Yuzu skates Prince' and more like a portrayal of 'What if Prince were a champion figure skater'.

 

Apart from Yuzu's attractiveness and athleticism, with LGC Yuzu's also doing a fantastic job of playing the character of Prince. It's amazing in every aspect. 

Link to comment

It’s always interesting to hear people praising Yuzuru even after years ,considering that he wasn’t the legend he’s today it’s refreshing to learn how respectful he already was.

At the end of the day he’s a good person and I’m glad we all here being part of his journey somehow!

 

and about the famous Purple pants I’m sure he knows ,he doesn’t live under a glass dome ,he’s surely aware that people find him attractive!

 

Spoiler

I’m late but I tried to watch the YouTube video with the Japanese dancer with English subs.....many things got way lost in translation but I think a the certain moment he was commenting how Yuzuru spins but doesn’t get dizzy(YouTube automatic translation said drunk Lol) and he was explaining the technique to spin in ballet using your head ,he was pretty impressed by it! Im so looking forward to a real translation!

Edit for @rockstaryuzu Prince (like Yuzuru)had the right ...mmm... assets to wear those kind of pants 🤪

Link to comment
11 minutes ago, mercedes said:

Prince (like Yuzuru)had the right ...mmm... assets to wear those kind of pants 🤪

 

Those who has should flaunt it :10742290: I love Yuzu's sassy character in LGC. I'd love to see rock sp next season :sin:

 

Link to comment

I am a big Prince and Gary Moore fan, so I can say that I really loved Yuzu's performances!

Prince is an iconic musician, one of a kind, who marched to the beat of his own drum!

Gary Moore is one of the most underrated guitarists ever(rock and blues)...he could make that guitar sing.

 

Unfortunately, my impression of ISU and most of the ISU judges:  they are staid and straightlaced fuddy duddies...who are most likely neither fans of the talented Prince or rock guitar hero, Gary Moore.  In other words, I can't imagine any of them rocking out at a Prince concert or at a Gary Moore concert!!

 

Link to comment
В 27.05.2020 в 10:25, monchan сказал:

And the pandemic will postpone/prevent foreign orders this is so depressing

Yes, JapanPost doesn't send here anything, who knows when will start again (though I saved shittones of money for magazines, cuz didn't make orders before WC and then...). I wonder why though, maybe little demand and small amount of planes. Form China I get my parcels with no problem.

At least I don't remember that photobooks ran out of stock, so hope will be able to order them later.

Link to comment
22 часа назад, sallycinnamon сказал:

 

He showed a lot of improvement here compared to SC, it was a great performance. And the famous PPOS reveal...:D I almost fainted when I was watching the stream and saw that he changed the costume. It was such a good choice in every way :sin:  It also looked much better on ice than the white one (I liked the white one off ice but his legs just weren't that visible when he was on the ice.)

I remember watching on the bad stream, I liked purple and pants seems shiny during spins, but after that first high-res pics followed and everybody went :jaw::drool1:

NHK was already much better performance then ACI and SC, but GPF is my still fave one - it was first time he encouraged crowed to scream along - cheeky boy :rofl3:

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...